Zaposlena žena: održavanje ravnoteže privatnog i poslovnog života
Ženama nikada nije bilo lako upravljati uspješnom profesionalnom karijerom i sretnim obiteljskim životom. Pretežno, suvremenu ženu koja radi uvijek proganja osjećaj krivnje što nije u mogućnosti odvojiti dovoljno vremena za svoju obitelj. To je 21. stoljeće i žene iz svih područja djelovanja u društvu nastoje da imaju sve – sretnu obitelj, uspješnu karijeru i vremena za sebe – a to nije lako postići.
Određivanje prioriteta
Morate voditi računa o tome što vam je zaista važno jer to služi kao pomoć za određivanje prioriteta. Roditelji i njihove potrebe mogu biti veoma važni te u tom slučaju morate odvojiti više svog vremena za postizanje tog cilja.
Razgovor s poslodavcem
Uvijek je korisno imati dobru komunikaciju s nadređenima i kolegama na poslu. Iskrenost i jasnoća su najpošteniji pristup. Šefovi moraju znati što vam je najvažnije u životu a na vama je da pokažete kako dogovor povezan s tim neće utjecati na kvalitetu obavljanja poslova.
Kontakt s obitelji i moderne tehnologije
Zahvaljujući modernim tehnologijama i mogućnostima istih stalni kontakt s članovima obitelji više nije izazov. Ne misli se samo na telefoniranje i kontaktiranje raznim Messenger aplikacijama već i video kontaktiranje što moderni telefoni omogućuju. Danas, za vrijeme posla – pauze, možete biti povezane sa svojim članovima obitelji. Sigurno to olakšava da se svakodnevni poslovni zadaci obavljaju s manje stresa a i sami članovi obitelji osjećaju sigurnije kada znaju da mogu kontaktirati s vama na brz i jednostavan način.
Odvojiti privatno od poslovnog
Jedna od bitnih stvari je znati reći NE onome što ne odgovara vašim osobnim prioritetima. Morate naučiti postaviti granice tako da možete dati najviše u oba aspekta života. Posao trebate ostaviti na poslu i ne dolaziti u obitelj s njim. Dok provodite vrijeme s obitelji nije pametno slati poslovnu elektroničku poštu ili u obitelji raspravljati o problemima na poslu.
“Izgubljeno vrijeme ne može se nadoknaditi.” – Geoffrey Chaucher
Odvojiti dovoljno vremena za sebe
Veoma često nedovoljno vremena za sebe i svoje želje vodi do nezadovoljstva. Ponekad je veoma teško poslovnoj i obiteljskoj ženi dobiti vrijeme za sebe. U našem još uvijek tradicionalnom vrijednosnom sustavu na većini žena je da nose najveći dio usklađivanja odnosa u obitelji. Osjećaj frustracije, posao – obitelj, tada se ne može izbjeći. Nije lako provesti na poslu određeni broj sati i još u obitelji sve izvršiti kako treba. Točno iz tog razloga prioriteti su važni ali i promućurnost kako podijeliti zadatke i odgovornost između članova obitelji. Morate se znati izboriti za sebe i svoje želje kod kuće i na poslu.
Održavanje ravnoteže između posla i obitelji (privatnog života) zahtijeva stalne prilagodbe, žrtve i razne oblike kompromisa. Kako naučiti koristiti vrijeme, energiju i prepoznavati prioritete daje vam mogućnost održavanja ravnoteže između posla i života.
Napišite komentar ili postavite pitanje